onsdag 26 november 2014

Dags att sticka en provlapp



Startar nu Stickameras uppifrån och ner KAL

Vet att det inte är något virkat, men vill verkligen testa något nytt :)
Ska nu börja sticka på provlapp, kan bli fler än en gissar jag.

Kommer lägga in bild på provlappen när den är klar, har inte bestämt mig för vilken sorts garn än, men det lutar åt något Sandnesgarn eftersom jag tycker om deras garner.

Det jag kommer sticka blir nog en kofta, då jag gillar det bättre än tröjor, men vet inte helt än.
Funderar lite över vad jag gillar för modell också o ev mönster.

Så mycket att fundera på o så mycket att välja på, ska kika runt på övriga deltagares bloggar en stund


Börjat på provlappen nu o den är precis 15cm bred :) uträkningen stämde ju :)

Har nu skissat på modell o vill göra något liknande kanske, rosa m stickade grå blommor eller någon annan färg. Tre stora knappar o fluffiga ärmar m långa muddar. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar