lördag 8 februari 2014

Fox Beanie / Räv mössa

Barnen älskar ju Ylvis och då även räv saker o Theodore ville ha en rävmössa. Hittade ett mönster här på nätet som jag bara ändrade på lite och mönstret till öronen gjorde jag själv. Ska lägga in länk till mönstret imorgon och även beskrivning till öronen och de ändringar jag gjort. Will give you the link for the pattern tomorrow and also how I made the ears and the changes I made in the pattern.

Fox Beanie / Räv mössa
Mönster: Från nätet Fox Beanie / Räv mössa
Garn: Järbo Fuga
Virknål: 4.5 o 4

Ändrade även lite på ögonen utifrån mönstret. 

Här hemma har vi haft magsjuka o det som var inplanerat för helgen blev det inget med. Men fick ju virkat istället o imorgon ska jag ta m minstingen som ju är frisk ut på något. 

God natt alla underbara Bloggvänner :)
God Night my Blogg friends, here in Sweden it's past midnight

Uppdatering idag söndag 
Efter varv 10-11 i mönstret virkade jag ytterligare varv 10-11 en gång till så blev den lagom till fyraåringen, annars täckte den inte öronen på honom.Men använder man lite grövre garn och följer mönstret som säger virknål 4 o 5 så funkar nog mönstret bra.

Vid det vita på nosen så virkas det efter att man minskat tre gånger på varvet, innan du drar igenom sista minskningen, byt då till vitt garn. Sedan vid varv två med vitt avsluta det med att du i fjärde minskningen börjar med vitt i första st o sedan byter till rostrött i andra st vid minskningen så blir övergången finast. 

Skriver ner beskrivningen till rävöronen lite senare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar