fredag 7 februari 2014

Fredags Pyssel Beskrivning Lampskärm / Melted Bead Lamp

Dagens pyssel denna regniga fredag.
Sonen har haft sin silvriga Pappersstjärna i fönstret sedan innan Jul!!! 
Så nu var det dags att byta o då fick vi fixa något nytt att använda lampan från julstjärnan till. Kikade runt på nätet och hittade tips på enkel lampskärm.
Ett lagom enkelt pyssel så här på morgonen. 

Pärlad Smält Lampskärm / Melted Bead Lamp

Börja m att smörja en ugnssäker form/skål som ska tåla 200grader i ugnen. Jag använde en blomkruka med lite sluttande kanter så att pärlorna inte skulle trilla ner.
Olja in den ordentligt för att pärlorna ska lossna. Lägg mynt i botten tror femkrona varit lagom. Hade bara en tiokrona så flyttade undan pärlorna lite i botten. Så lampfästet skulle få plats.
Fyll med pärlor i botten o längs med kanterna. Fyllde först botten sedan strödde jag försiktigt längs kanterna o plattade lite m handen. Såg till att det inte blev för många i botten. 

In i ugnen 200grader i ca. 10-15min
Låt svalna och ta sedan ur den försiktigt (men en gång jag tagit ut den ur ugnen, 
tryckte jag till kanterna runt om, så blir kanten inte så spetsig)
Använde en sådan här lampsladd, men finns ju fina i olika färger och så att få tag på.
Fäst skärmen och skruva fast brickan på insidan av lampskärmen, skruva i lampan

Häng upp lampan och så här blir det färdiga resultatet 

Här på Panduros sida har de gjort snygga mönster, men det var liiiite för pilligt för mig :)


Lycka till o pyssla på 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar